torsdag 21. mai 2009

Regatta i Bergen

Siden regatta "sesongen" blir ødelagt, for min del pga kurs i Bergen i friperioden, søkte jeg lykke gjennom seilforeningene i Bergen. Jeg sendte forespørsmål til "Byfjordtrimmen" på tirsdager og "Hjeltefjordstrimmen" som går på onsdager. Jeg fikk napp begge dager! På tirsdagene seiler jeg med en First 305 med Arnfin Kjelsrud som skipper. Han har ikke seilt så mye regatta før og jeg kunne hjelpe til med noen råd og tips underveis. Vi ble nr 7 av 14 båter.
på onsdagen seilte jeg med Banner 28 HR "Sasha" fra askøy seilforening. Dette var en båt med erfarent mannskap som normalt ligger topp 3. Det er alltid med en hvis ærefrykt man går ombord i slike båter som ukjent men det gikk bra. Etter seilasen fikk jeg tilbud om å være med når det passet og det tar jeg som et godt tegn. Vi ble nr 3 i klassen og nr 3 totalt. Var litt uheldig med plasseringen før et 90 graders vindskift, som vi tapte litt på.

Ingen kommentarer: